close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ביצעתם עבירת תנועה? איך פרקליט מנוסה יחלץ אתכם מעונש מרבי

מערכת שורשיג חשוון, תשפ11/11/2019

כאשר הנהג שביצע עבירה מוזמן לבית משפט, בפרט כאשר ישנה אופציה להמתקת העונש שלו, ההתנהלות שלו במקום יכולה להשפיע על מהלך העניינים

תגיות:
אם הסתבכתם בעבירת תנועה מכל סוג שהוא ואתם עומדים בפני קבלת עונש, חשוב שתדעו שגם לכם יש זכויות הקבועות בחוק ויכולת לקבל סיוע. אין ספק כי הסיטואציה שבה אתם נאשמים בביצוע עבירה ובפרט אם במקרה היו מעורבים נפגעים, היא קשה במיוחד. בחלק מן המקרים, כאשר העבירה נחשבת לקשה, ייתכן שהענישה הרשומה בחוק תהיה בהתאם והמשמעות עבורכם היא הרסנית. עם זאת, ייעוץ מקצועי וייצוג של פרקליט מומחה לדיני תעבורה, יכול להיות לכם לעזר ולהפוך את העונש הכבד למצומצם יותר, עמו יהיה לכם קל יותר להתמודד.

מהם העונשים הקבועים בחוק עבור עבירות תנועה?
לא
ניתן להגדיר באופן מדויק את העונשים עבור כל עבירת תנועה המתרחשת על כבישי ישראל, זאת מכיוון שאפילו בין שתי תאונות דרכים שנראות זהות לחלוטין – עשויים להיות משתנים רבים שמבדילים בין השתיים. התפקיד של עורך דין תעבורה בתור המייצג של האדם שביצע את עבירת התנועה, הוא לנסות ולמצוא את הדברים שעשויים להוריד את רמת החומרה של הענישה. יש הבדל מהותי, למשל, בין עקיפה בפס לבן שבוצעה כחלק מנהיגה פרועה, לבין עבירה זהה שבוצעה כאשר הנהג תחת השפעה של סמים או אלכוהול.
עורך דין מיומן ומנוסה, הבקיא בדיני התעבורה בישראל, ינסה להצביע בזמן הייצוג בבית המשפט על המאפיינים של העבירה שיכולים להיטיב עם המיוצג שלו, כאשר הרעיון הוא צמצום הענישה וזאת בכדי שהאדם שביצע את העבירה יוכל לשוב לנהל חיים תקינים לאחר שיקבל את עונשו. הדבר תלוי כמובן, בין היתר, בהוכחה כי הוא איננו עתיד להיות מסוכן לנהגים או להולכי רגל.

כיצד ניתן להמיר עונשים מסוימים באחרים?
הנושא של "המתקת" עונשים והחלפתם באחרים, קלים יותר, רלוונטיים בעיקר לעבירות תנועה קלות שעיקרן שהן אינן כוללות פגיעה באחרים. סיטואציות של עבירות תנועה מורכבות שגרמו לנזקים גופניים להולכי רגל, נהגים או נוסעים – ההשלכה שלהן תהיה לרוב ענישה כבדה יותר שמלבד פסילת הרישיון יכולה להסתיים גם בבית הסוהר.
לעומת זאת, עבירות הנחשבות ל"קלות" כמו חנייה במקום אסור או נהיגה במהירות מופרזת אך ללא סיכון אחרים, יכולות להצטמצם לכדי קנס כספי או קיצור זמן שלילת הרישיון שנקבע מייד כאשר הנהג נתפס.

על חשיבות ההתנהלות הנכונה בבית הדין
כאשר הנהג שביצע את העבירה מוזמן לבית המשפט על מנת לדון בעונשו ובסיטואציה שבה היה מעורב, בפרט כאשר ישנה אופציה להמתקת העונש שלו, ההתנהלות שלו במקום יכולה להשפיע על מהלך העניינים. חשוב שבכל מקרה ובייחוד בטרם הכניסה לדיון עצמו, הנהג יקבל סיוע והדרכה מעורך דינו, אשר יסביר לו מה עומד להתרחש ואיך עליו להתנהג. התנהלות מתונה ושקולה והסברים מילוליים בטון סולידי, פועלים לטובת הנהג וגם אם הם לא יסייעו בפועל לצמצום העונש שלו, הם בהחלט עשויים למנוע את ההחמרה בענישה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה